VinFast i Marubeni dadzą drugie życie akumulatorom do pojazdów elektrycznych
VinFast chce wdrożyć model gospodarki o obiegu zamkniętym. Wietnamski producent ogłosił współpracę z japońską grupą Marubeni, aby dać drugie życie swoim bateriom.
Co dzieje się z akumulatorami samochodów elektrycznych po ich pierwszym użyciu? To pytanie zadaje sobie wielu konsumentów, a niektórzy producenci szukają rozwiązań, które dadzą im drugie życie. Podczas gdy niektórzy, jak Nissan, koncentrują się na naprawie, inni wolą się ich pozbyć, ale nie w byle jaki sposób. Dokładnie to zrobiła firma VinFast.
Zasada jest prosta: po wykorzystaniu w pojazdach elektrycznych, baterie VinFast zostaną ponownie wykorzystane w stacjonarnych systemach magazynowania energii. Protokół ustaleń między wietnamskimi i japońskimi firmami ma na celu wykazanie, że akumulatory do pojazdów elektrycznych można "łatwo i ekonomicznie przekształcić w akumulatory stacjonarne bez konieczności demontażu, testowania i odnawiania".
Zgodnie z warunkami partnerstwa, VinFast dostarczy zużyte baterie, podczas gdy japoński Marubeni przeprowadzi studia wykonalności i wdroży stacjonarne systemy magazynowania. Poza tym prostym porozumieniem, obie firmy zamierzają nawiązać długoterminową współpracę w celu pracy nad innymi modelami w dziedzinie recyklingu akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
Umowa została podpisana w obecności wietnamskiego premiera Pham Minh Chinh na wietnamsko-japońskim forum gospodarczym, które odbyło się w dniach 16-18 grudnia 2023 roku. Według Pham Nhat Quan Anh, zastępcy dyrektora generalnego działu produkcji VinFast, "podpisanie umowy stanowi ważny krok w strategii VinFast mającej na celu zbudowanie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym i dalsze zmniejszenie śladu środowiskowego działalności produkcyjnej".
Satoru Harada, dyrektor operacyjny Marubeni, uważa, że doświadczenie jego firmy w "realizacji projektów energetycznych na dużą skalę w całym globalnym łańcuchu wartości, w tym technologii recyklingu baterii, może pomóc w opracowaniu rozwiązań, które przyczynią się do budowy nowej gospodarki o obiegu zamkniętym".
To partnerstwo jest pozytywnym krokiem w rozwoju pojazdów elektrycznych. Ma ono potencjał zmniejszenia wpływu na środowisko i zwiększenia ich zrównoważonego rozwoju.
Zostaw komentarz